Hogyan győzd le a téli depressziót? 7 hangulatjavító módszer

jokedv-hangulat-depresszion-telen

A téli hónapokban a hőmérséklet alacsony, a rezsi magas, a nappalok pedig rövidek. A téli depressziót a motiváció hiánya és az alacsony energiaszint jellemzi, melyet sok ember megtapasztal ebben a hideg évszakban. Szerencsére van pár apró életmódváltási trükk, amely segít bennünket abban, hogy kilábaljunk a rossz hangulatból.

téli depresszió ellen tünetei oka kezelése

TÖLTSD FEL MAGAD FÉNNYEL!

fenyterapiaval-a-teli-depresszio-ellen

A legtöbb ember tudja, hogy a napfény biztosítja számunkra a D-vitamint, de azzal tisztában vagy-e, hogy a kedvedet is javítja? A testmozgáshoz hasonlóan a természetes fénysugarak hatására neurotranszmitterek szabadulnak fel az agyban, ami befolyásolja a hangulatot.

Próbálj meg minél több időt tölteni a szabadban! A négy fal között húzd el a függönyöket, redőnyöket és rolókat, hadd, hogy szabadon áramolhasson be egy kis fény! Akár otthon vagy, akár az irodában, étteremben, igyekezz ablak közelében tartózkodni! Használj teljes spektrumú izzókat a lakásban, ugyanis ezek képesek utánozni leginkább a természetes napfényt!

téli depresszió ellen tünetei oka kezelése

VIGYÁZZ AZ ÉDESSÉGEKKEL!

falanksag-csokolade-vagy

Meg vagyok győződve arról, hogy a hideg és a hóesés valamilyen rejtélyes módon azt közvetíti az emberi agy felé, hogy fel kell zabálni az összes létező csokoládét, ami csak fellelhető otthon!

Egyes élelmiszerek, amelyek rengeteg cukrot tartalmaznak, átmeneti eufória érzést biztosítanak ugyan, de végső soron növelik a szorongást és a depressziót. Szenvedélybetegeknek különösen vigyázni kell a cukor és a fehér liszt tartalmú élelmiszerekkel, ugyanis függőséget válthatnak ki, mivel azonos biokémiai rendszereket érintenek a szervezetben, mint a kábítószerek.

Ha édes dolgokra vágysz, fogyassz inkább gyümölcsöt rendszeresen! Csokiból a 75% feletti kakaótartalommal rendelkező étcsokoládé nem olyan káros, de csak mértékkel!

téli depresszió ellen tünetei oka kezelése

IRÁNY A FITNESS TEREM!

a-mozgas-orome-zumba-fitness

A hideg időjárás nem lehet mentség arra, hogy nem izzadsz! A rendszeres mozgás feldob és feltölt energiával, úgyhogy látogasd csak meg a legközelebbi kondi vagy fitness termet! Találj magadnak olyan mozgásformát, ami örömet ad, legyen szó akár zumbáról, hastáncról, úszásról vagy futópadról, a lényeg, hogy percenkénti pulzusszámod 140 fölé kerüljön.

Ha erre valamilyen okból kifolyólag nem vagy képes, a séta is nagyon hasznos tud ám lenni! Egy külföldi tanulmány napi 35 perc gyors sétát javasol mindenkinek, vagy pedig 60 percet hetente háromszor. Bizonyított tény, hogy a testedzés hatására javul az általános mentális egészség, a szociális működés és a vitalitás.

téli depresszió ellen tünetei oka kezelése

HALLGASS PÖRGŐS ZENÉT!

zene-az-orom-forrasa

Bizonyára ismered azt az aranyköpést, hogy: „A szomszédaim mindig jó zenét hallgatnak… Akár akarnak, akár nem!” :-) Hadd szóljon az a hangszóró, rezegjenek bele a falak, ugráld ki magad, táncolj ahogyan csak a kedved tartja! Néha kell egy kis őrültség, muszáj kiadni a gőzt onnan belülről!

Több vizsgálattal kimutatták már, hogy a gyors, optimista, vidám zenék jelentősen javítják az ember hangulatát mind rövid, mind hosszú távon. Vidd magaddal a kedvenc számaidat, okostelefon és fülhallgató segítségével már nem is olyan borzasztó a kora reggeli séta a munkahelyedig.

téli depresszió ellen tünetei oka kezelése

ÖLTÖZZ ÉLÉNK SZÍNEKBE!

hogyan-hatnak-a-szinek-a-hangulatodra

Miért öltenél csak barna, fekete, szürke és sötét vörös színeket magadra? Azért, mert ők a hivatalos őszi-téli trend színek? Felejtsd el ezt gyorsan, ezek az árnyalatok úgyis csak lehúznak téged!

Tudatosan stimuláld az agyad jobb kedvre nyári színek használatával! Nyugodtan öltözz lilába, türkiz kékbe, rózsaszínbe vagy napsárgába, ahogyan jólesik! Észre fogod venni, hogy a körülötted vagy rajtad lévő színek nagyon nagy mértékben képesek befolyásolni a hangulatodat. Fesd át a szobád színét is, vagy tapétázz újra!

téli depresszió ellen tünetei oka kezelése

CSAVAROGJ BARÁTOKKAL!

facebook-helyett-barati-programok

Hagyd a facebook-ot és a hozzá hasonló közösségi oldalakat, találkozz a barátaiddal élőben! Üljetek be egy kocsmába, menjetek el moziba, bulizzatok valahol, esetleg shoppingoljatok együtt! Az ember társas lény, ne hagyd, hogy a rossz idő behúzódóvá, antiszociálissá tegyen!

Egy utazás, városnézés, wellness program szintén közös „boldogsághormon-feltöltő” élmény lehet barátokkal vagy akár kettesben a pároddal. Egy-egy szabad hétvégén mindenféleképp érdemes kimozdulni a megszokott környezetből.

téli depresszió ellen tünetei oka kezelése

KERESS MAGADNAK KIHÍVÁST!

hobby-fotozas

Az ember hangulata igencsak fel tud villanyozódni, amikor bonyolult feladatokkal találja magát szembe. Találj ki magadnak szabadidős projecteket! Tanuld meg, hogyan kell rögzíteni és szerkeszteni videó blogokat, vedd elő a régi spanyol könyvedet és magolj be újabb és újabb szavakat, vagy sajátítsd el a kínai konyhaművészet csínját-bínját!

Kellemes és hasznos hobbi tevékenységekkel is foglalkozhatsz, mint például a scrapbooking, a fotózás, a szobakertészet. Ha ügyeskezű vagy, vágj bele kreatív tárgyak készítésébe, csinálj magad adventi koszorút a családnak, illetve csodás karácsonyi díszeket!

Ezek a cikkek is érdekesek: 

Ha nem szeretnél lemaradni egyetlen izgalmas bejegyzésünkről sem, akkor iratkozz fel HÍRLEVELÜNK-re vagy lájkolj bennünket FACEBOOK-on, esetleg kövess minket TWITTER-en. 

Tetszett? Tudasd velem, kérlek!

2015. December 5. Szerző:
Regisztráció

Szeretnél e-mailben értesülni legújabb cikkjeinkről?

Csatlakozz a közösséghez: