Mit (t)egyél, hogy elkerüld a téli megfázást?

hogyan-keruld-el-a-megfazast

A hőmérséklet csökkenése magával hozza a megfázásos betegségeket, azonban túljárhatsz a nátha „eszén” a konyhán keresztül. Íme 10 immunitás-növelő tétel a hűtőszekrény és a kamra aljáról:

immunrendszer erősítése

PIROS SZÍNŰ PAPRIKA

megfazas-ellen-piros-paprika

Bizonyára tisztában vagy azzal, hogy a C-vitamin elengedhetetlen az immunrendszer megerősítéséhez, de azt tudtad, hogy a piros színű nyers paprika dupla annyi mennyiséget tartalmaz, mint a citrusfélék? Naponta ötször fogyassz friss gyümölcsöt és zöldséget, ezzel akár 200 mg C-vitamint is bevihetsz a szervezetedbe, így természetesen növeled a védekezőképességed mindenféle baci és vírus ellen.

immunrendszer erősítése

ÉDESKÖMÉNY

edeskomeny-natha-ellen

Az édeskömény fogyasztása, amely mintegy 20% C-vitamint tartalmaz, rendszeresen növeli a szervezeted ellenálló képességét a fertőző betegségekkel szemben. Az édeskömény ugyanis arra serkenti a fehérvérsejteket, hogy keményebben lépjenek fel és pusztítsák el a baktériumokat és vírusokat a testedben, ezzel kevesebb eséllyel kaphatsz el egy megfázást.

immunrendszer erősítése

JOGHURT

joghurt-immunerosito

A joghurtok többsége tartalmaz probiotikumokat, amelyek ellenállóbbá teszik a szervezetet a fertőzésekkel, és segít az azokból való gyorsabb felépülésben. A joghurtban található probiotikumok tulajdonképpen egészséges baktériumok, amelyek segítik az emésztést. Mivel a védelmi vonal 70 %-a a bélrendszerben érvényesül, érdemes ott kezdeni a védekezést a fertőzésekkel szemben.

immunrendszer erősítése

ZÖLD TEA

egeszseges-zold-tea-immunrendszer-vedelmeben

Nem csak a fogyást segíti a zöld tea, hanem az egészség megőrzésében közreműködő antioxidánsokban is bővelkedik. Kimutatták róla, hogy megvédi a szervezetet különböző oxidánsoktól és gyököktől, amelyek kárt tehetnek a beteg testben, amikor az nem megfelelően szabályozott. A rendszeres folyadékfogyasztás a nap folyamán rendkívül fontos, az agyoncukrozott, színezett üdítőitalok helyett inkább forró zöld teát kortyolgass.

immunrendszer erősítése

ÉDESBURGONYA

edesburgonya-betegsegek-ellen

Az édesburgonya az egyik legmagasabb tápértékkel rendelkező gumós zöldség, a szuperételek egyike. Magas szénhidrát, fehérje, A vitamin (béta-karotin), B-6 és C-vitamin tartalma miatt nagyon ajánlatos a rendszeres fogyasztása. Erősíti az immunrendszert, segíti az emésztést, stabilizálja a vércukor szintet továbbá több rák ellen is megvédhet – különösen bél, gyomor és vese rákokat előzhet meg.

immunrendszer erősítése

FOKHAGYMA

fokhagyma-betegsegek-ellen-immunerosito

A fokhagyma hatásos a különböző baktériumok, vírusok és bélfertőzések leküzdésében, és enyhíti a megfázásos, köhögéses és légúti panaszokat. Csökkenti a menstruációs görcsöket, a bél- és gyomorbajokat. Antioxidánsként erősíti az immunrendszert. Valószínűleg egyes daganatok megelőzésében is jótékony hatású lehet.

immunrendszer erősítése

KURKUMA

kurkuma-fuszer-egeszseg-megorzes

Kutatások kimutatták, hogy a kurkumin, amely a kurkuma hatóanyaga, gyulladáscsökkentő és antioxidáns hatású, emellett serkenti a szervezet immunvédelmét, ugyanis aktiválja a fehérvérsejtek közül a természetes ölősejteket, amelyek a szervezetet veszélyeztető kórokozókat illetve a rákos sejteket pusztítják.

immunrendszer erősítése

LAZAC

egeszseges-etelek-lazac-fogyasztasa

A fehérjében gazdag lazac szintén szuperételnek számít, amely olyan fontos tápanyagokat tartalmaz, mint például az Omega 3 zsírsav, ami nélkülözhetetlen a T-sejtek aktiválásához. Minél magasabb a T-sejtszám a szervezetedben, annál kisebb az esélye annak, hogy elkapj egy fertőző betegséget.

immunrendszer erősítése

OSZTRIGA

osztriga-immunerosito-kagylo

Az osztriga C-vitamint, E-vitamint és számos antioxidánst tartalmaz, melyek egészségesen tartják a sejtjeidet. Emellett a kagylók közül az osztriga rendelkezik a legmagasabb cinktartalommal, amely számos biológiai folyamathoz, például a növekedéshez és fejlődéshez, az idegműködéshez és az immunrendszer működéséhez is szükséges.

immunrendszer erősítése

KELBIMBÓ

kelbimbo-betegsegek-fertozesek-ellen

Táplálkozáskutatók nagyon értékes növények közé sorolják a kelbimbót, mert rengeteg a benne található vitamin és ásványi anyag. A kelbimbó magas C-vitamin tartalma segíti az immunrendszer működését, de a kollagén-termelést is, tehát számos előnye mellett még a bőr öregedését is lassítja. Nagy mennyiségben tartalmaz A-vitamint és béta karotint, melyek együtt kiválóan védik szervezetünket a különböző fertőzésektől, nem beszélve arról, hogy milyen szép lesz tőlük a bőrünk.

Ezek a cikkek is érdekesek: 

Ha nem szeretnél lemaradni egyetlen izgalmas bejegyzésünkről sem, akkor iratkozz fel HÍRLEVELÜNK-re vagy lájkolj bennünket FACEBOOK-on, esetleg kövess minket TWITTER-en. 

Tetszett? Tudasd velem, kérlek!

2015. November 26. Szerző:
Regisztráció

Szeretnél e-mailben értesülni legújabb cikkjeinkről?

Csatlakozz a közösséghez: