Szexi vagyok és én ezt tudom…

szilikon-mell-mukorom-muszempilla-modern-legszebb-nok

Miért szaladgál ennyi identitászavaros, önbizalomhiányos, idegbeteg nő a világon? Egyrészt a média áldozatai ők, mivel nem tudnak azonosulni a folyamatosan áradó, szupererotikus, vágykorbácsoló, őrülten kívánatos félpucér modellek reklámszerepeivel, másrészt, ti, urak, igen, ti is tehettek arról, ha boldogtalan a párotok.

Szerintetek kinek esik az jól, amikor nyálatokat csorgatva megbámultok minden egyes vonzóbb nőt, flörtöltök mindenkivel, akivel csak lehet, playboy magazinokat olvastok és szexoldalakat látogattok az interneten rendszeresen? Nem csoda, ha a kedvesetek nem érzi magát elég szépnek és szexinek, elutasítja a veletek való testi örömöket, ti meg aztán rohanhattok a szeretőtökhöz egy kis kéjelgésre.

LMFAO-sexy-and-I-know-it

Bizonyára mindenkinek ismerős a LMFAO együttes „I’m sexy and I know it” (Szexi vagyok és én ezt tudom) dala. A videoklippben szereplő lúzer pasi azt hiszi magáról, hogy ő egy észbontóan kívánatos hímegyed…

Bárcsak belénk, nőkbe is ennyi önbizalom lenne kódolva… Mert hát végülis mindenki szép valamilyen formában. De tulajdonképpen mi is az a „szépség”?? Bárkit kérdezünk, mindenkinek mást jelent a fogalom. Ráadásul minden egyes korban más volt a szépségideál, nem mindig a médiákban szereplő 180 cm-es, „tökéletes”, műmellű, műajkú, műlelkű cicababákhoz hasonlítgatta magát egy átlagos, 20-as, 30-as éveiben járó dolgozó nő.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

AZ ÓKORI EGYIPTOM (i.e. 1292 – 1069)

idealis-szepseg-az-okori-egyiptomban

Az ókori Egyiptom női rengeteg szabadságot élvezhettek, a társadalom szex-pozitív volt, a házasság előtti nemi élet teljesen elfogadott volt. A gyengébb nem is rendelkezhetett saját tulajdonnal, és szégyen nélkül ők is kezdeményezhettek válást a férjüktől.

Az ebből a korból ránk maradt művészet azt sugallja, hogy a hosszú, fonott haj a női szépség egyik alappillérje volt. Szimmetrikus arc, vastag, fekete smink a szem körül, karcsú, magas derék, vékony váll szimbolizálta az akkori tökéletességet.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

AZ ÓKORI GÖRÖGORSZÁG (i.e. 500 – 300)

molett-gorog-noi-ideal

A férfi-centrikus görög világban Arisztotelész a nőt „deformált férfinak” titulálta. Jobban összpontosítottak az ideális férfi fizikumra, mint a nőire. Ez azzal járt, hogy nők szégyelték a testüket, amiért nem úgy néznek ki, mint a tökéletességet magukban hordozó teremtés koronái.

A meztelenség természetes része volt az ókori görög társadalomnak, azonban a művészetben, a szobrokon és a festményeken a női testet gyakran eltakarták. Ezen korszak első fontos női akt szobra Afroditéról készült, amely telt, kerekded idomokat, duci alkatot jelenített meg.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

HAN-DINASZTIA (i.e. 206 – i.u. 220)

legszebb-kinai-nok-han-dinasztia

Kínára a patriarchális társadalom a jellemző már az ősidők óta, amelynek következtében minimálisra csökkentek a női szerepek és jogok a hétköznapi életben.

A Han-dinasztia időszakában a női szépséget a finom, vékony alkat és a belülről áradó ragyogás jelentette. A hölgyektől elvárták, hogy fehér, sápadt bőrük, hosszú, fekete hajuk, vörös ajkaik és hófehér fogaik legyenek. Jelenleg is úgy tartják, hogy a kecses sétához apró méretű lábak szükségesek, számukra a nagy lábbelivel rendelkező nő nem vonzó.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

OLASZ RENESZÁNSZ (1400 – 1700)

italia-reneszansz-nok

Itália a reneszánsz alatt egy rendkívül katolikus, patriarchális társadalom volt, az igazi nő az erényt kellett, hogy megtestesítse.

A feleség viselkedésének és megjelenésének a minősége a férj státuszát volt hivatott szimbolizálni. A szépség az olasz reneszánszban kerek testet jelentett, beleértve a széles csípőt és a nagy kebleket. Mindehhez sápadt bőr, vöröses szőke haj, és magas homlok párosult.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

A VIKTORIÁNUS ANGLIA (1837 – 1901)

viktoria-korszak-szep-nok

Angliában a viktoriánus korszak Viktória királynő uralkodásának hossza alatt tartott. Ő volt a periódus legmeghatározóbb alakja, egy fiatal királynő, aki ifjú feleség és anya is volt egyben.

A stílus eme érában a nők anyai társadalmi pozícióját hangsúlyozta. Az asszonyok fűzőt viseltek a derekukon, a lehető legszorosabban, ami homokóra alakot kölcsönzött nekik. A fűző viszonylag visszafogott tartományban engedett mozgásteret a nőknek, mindinkább elszakadva a fizikai munkától. Hosszú hajat viseltek a hölgyek, ezzel hangsúlyozva nőiességüket.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

A HÚSZAS ÉVEK (1920 – 1929)

szep-fius-nok-20-as-evek-divatja

Az Amerikai Egyesült Államokban a nők 1920-ban kaptak szavazati jogot, és ez adta meg az évtized alaphangját: Szabadság! A hölgyek, akik az Első Világháború alatt elhatárolódtak a munkától, újra elkezdtek dolgozni.

Ezzel kialakult egy „androgün” megjelenés, a derék szép ívét eltakarták, és olyan melltartót hordtak a nők, amely mellüket teljesen ellapította. A gyengébbik nem szépségét a 20-as években a domborulatok nélküli, fiús alkat jelentette.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

HOLLYWOOD ARANYKORSZAKA (1930 – 1950)

hollywoodi-szepseg-ideal

Hollywood aranykorszakában a Hays kód volt érvényben az erkölcsi paraméterek tekintetében, ami meghatározta, hogy mi mondható, mutatható, közvetíthető egy filmben.

A kód korlátozta bizonyos női szerepek elérhetőségét, ellenben elterjesztett egy idealizált női változatot, ami a történelem során első alkalommal népszerű lett az egész világon. Az olyan filmsztárok, mint Marilyn Monroe büszkén mutogatták domború hajlataikat, kerek testrészeiket és karcsú derekukat.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

A HATVANAS ÉVEK (1960 – 1969)

60-as-evek-noi-divat

Az 1960-as években a nők a felszabadító mozgalom részeseivé lettek. Több munkahelyhez jutottak hozzá, elérhetővé váltak számukra a fogamzásgátló tabletták, és elterjedt a feminizmus is.

Divatba jött a miniszoknya és az A-vonalú ruhák viselete. Az ideális női test a gömbölyű idomok helyett a karcsú és magas alkat lett.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

SZUPERMODELL KORSZAK (1980 – 1989)

szupermodell-korszak-nyolcvanas-evek

Az 1980-as években Jane Fonde hozta be azt az aerobik hóbortot a hölgyek körébe, melynek hatására mindannyian fittek és sportosak akartak lenni.

Az olyan szupermodellek, mint Cindy Crawford voltak a kor ideáljai: magas, karcsú, sportos, de mégis nagy mellel rendelkező nő. Az anorexia bizonyos mértékben már ebben az időszakban kezdett megjelenni.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

HEROIN CSAJOK (1990 – 1999)

heroin-csajok-90-es-evek

Az 1990-es évek materializmusa és túlterheltsége a másik irányba lendítette a divatot.

A vékony, sápadt Kate Moss visszafogottnak nem mondható külleme tipikus példája a beteges heroin csaj őrületnek. Mint ahogy Clinton elnök nyilatkozta, ezen időszak alatt ténylegesen megnőtt a heroinfogyasztás.

a világ legszebb női, szépségideálok változása

POSZTMODERN SZÉPSÉG (2000 – ma)

szilikon-mell-mukorom-muszempilla-modern-legszebb-nok

A 2000-es évektől a nők vonzerejét rengeteg követelménnyel bombázták. A nő legyen sovány, de egészséges. Nagy mellei és formás feneke legyen, de emellett legyen karcsú és lapos hassal rendelkezzen. Mindezek elérésének az érdekében a hölgyek egyre nagyobb mértékben fordulnak plasztikai sebészhez.

Elterjedt a szilikon cici, a szilikon száj, a műszempilla, a műköröm és a mű póthaj. Ezzel együtt a természetesség egyre inkább kihalóban van a női ideálképben.

Ha most így, 2015-ben nem érzed magad elég vonzónak és különlegesnek, hidd el, az vagy, csak lehet, hogy rossz korban születtél, egy torz társadalomba!

Ezek a cikkek is érdekesek: 

Ha nem szeretnél lemaradni egyetlen izgalmas bejegyzésünkről sem, akkor iratkozz fel HÍRLEVELÜNK-re vagy lájkolj bennünket FACEBOOK-on, esetleg kövess minket TWITTER-en. 

Tetszett? Tudasd velem, kérlek!

2015. November 25. Szerző:
Regisztráció

Szeretnél e-mailben értesülni legújabb cikkjeinkről?

Csatlakozz a közösséghez: